Termotransfer
Termotransfer to popularna metoda znakowania znana także jako druk termotransferowy lub sitodruk pośredni. Technika ta polega na wykonaniu nadruku na specjalnym papierze albo folii termotransferowej. Do tego typu nadruku wykorzystuje się farby plastizolowe, które spełniają najnowsze wytyczne ekologiczne i zdrowotne. Farby nie zawierają PCV, formaldehydów ani ftalanów, są więc w pełni bezpieczne. Termotransfer stosuje się przede wszystkim do nadrukowywania na odzieży, sprawdza się bowiem doskonale na prawie każdym materiale. Tę metodę wybiera się również w przypadku trudno dostępnych miejsc, z którymi nie poradzi sobie zwykły sitodruk.
Termotransfer – działanie
Druk termotransferowy cechuje się gładkością, dokładnym odwzorowaniem najdrobniejszych szczegółów i idealnym kryciem. Na tle innych metod termotransfer wyróżnia się również tym, że świetnie radzi sobie nawet w trudno dostępnych miejscach. Nadruki powstają na maszynie sitodrukowej, a po naniesieniu kolorów nakłada się klej w postaci płynnej lub proszku. Następnie całość wygrzewana jest w tunelu grzewczym, po czym grafika transferowana jest na tkaninę przy użyciu prasy termotransferowej. Dzięki temu, że prasa ta używa wysokiego ciśnienia i temperatury (około 150 stopni), powstający nadruk jest tak trwały i nie spiera się.
Zalety termotrasferu
- Nadruk wysokiej jakości dobrze odwzorowujący grafikę
- Wysoka wytrzymałość
- Można stosować go na każdej powierzchni i prawie każdym rodzaju odzieży
- Idealny do nadrukowywania trudno dostępnych miejsc i trwałych metek odzieżowych
- Atrakcyjna cena przy wysokim nakładzie
Wady termotransferu
- Nie można drukować na polarze
- W miejscach nadruków materiał staje się nieoddychający
- Nieopłacalny przy małym nakładzie
Termotransfer – zastosowanie
właściwości termotransferu sprawiają, że jest to jedna z najczęściej wybieranych technik do wykonywania nadruków na ubraniach. Świetnie sprawdza się na odzieży promocyjnej i sportowej. Druk termotransferowy fantastycznie prezentuje się na koszulkach, czapkach z daszkiem, torbach reklamowych, plecakach czy też parasolach.